Sunday, December 4, 2016

Persiapan sekolah 2017 - KAFA

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.

#anaksekolah #backtoschool2017
 


Alhamdulillah selesai daftar Sekolah Rendah Islam/KAFA anakanda puteri.
Setelah ditolak apa yang boleh ditolak, jumlahnya kurang RM7 nak genap RM1K.
😰 Mak tanjat.
Ingatkan ada lebihan barang seratus dua.
Nak jimat, pilih skim buku teks.
Tak dapat beg percuma sebab ada item yang tolak.

Huhu ..
Mak terus membawa diri ke kedai.
Beli makanan buat terapi.
Dah habis duit, lagi menghabiskan duit.

Sambil memandu sambil memujuk diri.
Ini tanggungjawab. Ini pelaburan.
Habis duit untuk pendidikan itu bagus 😃
Kerana itu pilihan sendiri, maka ada harga yang perlu dibayar sendiri.

Mungkin ada tempat yang lebih jimat tapi tempat ni difikirkan terbaik 😊
Duit habis boleh dicari.
Anak gembira belajar dan dapat ilmu itu lebih bermakna.

TIP MEREDAKAN SEDIH HATI BILA DUIT HABIS 🔛 SEDEKAH
Kalau musim belanja nak masuk sekolah ni, sedekahlah berkaitan anak sekolah.
InsyaAllah hati tenang dan cukup je keperluan anak sekolah kita.
.




Petang tu mak terus cari tabung duit syiling.
Lupa dah letak mana.
Alhamdulillah jumpa.

Siap kira dah.
Senang nak tukar ke duit kertas atau bank in.
Isunya berat nak angkut semua ke bank 😂

Lepas kelengkapan sekolah anak ni.
Siapa nak bagi ratus-ratus kan 😉

#tipmenabung
Asal ada syiling, masukkan je dalam tabung.
Tak kiralah berapa sen.
Tunggu je sampai penuh.
Lagi besar tabung lagi elok.
Sangat berguna masa perlu belanja lebih macam untuk #anaksekolah dll.
 


Persiapan sekolah untuk anakanda putera belum mula lagi.
Pasti beli pakaian baru tu sebab semakin membesar bagai johan.
Beg sekolah dia dah diambil oleh adik.
Mak kena buat senarai baru lah ni.

 #kembalikesekolah2017 #belanjasekolah

Sharing with ♥

Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi
------------------------------------
Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA? 
email zalehamustapha.lc@gmail.com 
Telegram 011-2300 8261 

Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya? 
Klik di sini >>> http://clothdnz.blogspot.my
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...