Wednesday, October 22, 2008

Membebel je

Hr ni Hakimi merengek tak nak g sekolah. Maybe sbb aku suruh mandi terus sbb dah lencun dgn air kencing bila bgn tdo. Nangis la member. Bila pujuk tgk cd power rangers yg abah br beli kat psr mlm smlm, makin tanak g sekolah sbb nak tgk cite sampai habih. Last2 aku ugut nak tinggal, terus start kete. Meraung la dia. Tp sib baik nak bgn masuk kete & bila sampai tadika dah berenti nangis & masuk pelahan2. Risau pulak nak mujuk dia utk ke tadika 2thn lg sblm ke sekolah pulak. Bila mood dia tak ok, mood ummi pun jd krg ok jgk. Sedih je tgk dia moyok je muka. Tp biasanya bila dah warm up ok je bekawan kat tadika tu. Smlm ms balik ceria amat. Becakap tak berenti. Aku lak rasa letih, jd mls nak melayan dia..huhu..siyan anakku. Mood dia mcm mood aku ms rumaja2 dulu. Kalau happy tu jd becakap tak berenti..he..he..sbb tu kwn2 rapat tak pecaya kalu aku ckp aku ni pendiam. Skrg dah berubah sket la kot sbb dah dewasa byk benda nak pk. So lebih byk diam. Ms rumaja happy go lucky je.

Uish, rasa geli pulak bila bb gerak2 ni. Rasa tertarik tali pusat..he..he..Seronok sgt bila dah nampak mcm colustrum dah start nak ada. Doa2 azam aku bejaya. Targetnya nak amik dividen ASB pulak utk beli pam susu. So kena tambahkan saving bln ni & strsnya.

2hr lps aku g upah bj. Cdgnya bj lps besalin tp tingin nak pakai bln dpn sbb koleksi bj yg boleh pakai dah berkurang. Pinggang dah bertambah 5 inci..slmt tinggal pinggang ramping ku..hak..hak..suh la adik tkg jahit tu bsrkan pinggang. Hrpnya perut takde membesa sgt nanti (bia bb kat dlm je yg membesa), so sempatla pakai bj tu utk ry hj sekali (verangan..camne perut tak membesa..asyik nak mkn je kejenye..he..he..) Belly belt blm beli2 lg. Nak kena g beli la nih sbb baju muat lg, kain je dah ketat pinggangnya.

Posa ganti 2 hr + posa 6 blm mula..erk..tgh2 mlm dah start rs lapa je. Pg2 pulak bila celik mata nak kena cr mknn dulu. Camne nak kuatkan iman utk posa ni…Sepatutnya ms pregnantlah boleh posa lebihkan sbb suci spjg masa ;)

Pg2 ni dah rasa sakit blkg. Rasain! sbb degil nak susun buku yg berjilid2 tu..huwaa..tak susun kang tak sdp mata tgk bercelaru je kat rak. Biasanya bkn skdr shelf read ler tp kena susun sekali. Kdg2 rs mls jgk duk susun benda sama tiap2 hr kan…tp dah tugas nak wat camne. Lg siyan staf2 yg keje menyusun buku je setiap hr. Kalau aku mau jemu sampai pencen duk buat ituu je. Student pulak krg kesdrn nak amik buku elok2 kat rak. Main sepahkan je sbb dah tau ada org susun kot. Eh, membebel lak. Stop dululah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...