Wednesday, October 15, 2008

Aktiviti lps raya

10 Oktober lps jamuan ry tadika Hakimi. So sempatla snap sblm kua g htr dia. Bila sbt cheese, dia g sengih cam iklan ub gigi lak. Punyala payah nak buh btg bj melayu tu. Lupa nak bwk dr kg. Ada yg abah dia punya. Bsr lak tu, terkial2 nak bubuh tu, pastu ada yg tanggal permata dia tu..he.he..tula mlm tak siapkan awl2.

Ni pulak gambo dgn KP&TKP sblm majlis ry kat entrance ke bhgn aku keje. He..he..tyg bos & staf sket.
Sabtu lepak kat umah je. Tetiba dpt call ofismate yg bjg2 itew nak dtg beraya. Sempatla goreng bihun singapore. Tupun bile deme dah sampai umah. Bhn2 tak ckp sbb abe blm ke tesco lg. Hakimi mcm biasa dgn peel pemalunya tu. Siyan acik2 duk tanya dia diaaam je tak jwb2. Ptgnya g raya umah kwn abe satu tmn. Jumpa jgk aku dgn kuih ikn bilis lilit tepung yg dicari2 sjk Hakimi dlm kandungan..he..he..bulehla tempah. Wife kwn abe aku kata cikgu sekolah dia ada amik tempahan.
Ahad lak g beraya umah kwn abe satu taman gak, ex-staff dia & jiran sblh umah. Sempat lg ke tesco sbb hero kecit tu demand nak ultraman blades=brothers. sblm tu abah dah beli ultraman besa dah tp tu ultraman lain. Abah pun lyn jela. Sib baik nak yg 3.90 je..heh..heh..
Hr tu mood Hakimi tak brp ok. Asik nak blk umah lps g tesco. Tanak masuk bila g beraya uamh org. Duk dlm kete je lah. Sampai abe bwk mknn mkn sama dgn dia dlm kete. Dahla hjn lbt time beraya kat sg ramal tu. Maybe sbb tak sdp bdn. Dah pns mcm demam je. Nasib baik tak teruk.

Sblh ptg kwn abe dtg bls ziarah raya. Dptla hidangkan laksa yg aku buat pg tu. Pulun aku mkn sbb mmg buat byk. Puas dpt mkn habis2an..he..he..Hakimi lak siap mkn dgn tgn, bertambah2 jgk. Konpem kelate pure..he..he..yelah dah ummi & abah kelate pure kan. Ptg tu pun mood dia tak ok lg. Siap kms sume menan dia tanak share pun dgn bb kwn abe aku tu. Bila aku & abe duk pgg bb tu pun dia jeling2 & bekerut smcm. Jeles kalih.

Dek mkn mcm2 hjg minggu tu, pg senin aku lembek berona perut. Sib baik dah ptg tu takdela kerap sgt masuk ke bilik kecit. T’hr tu gagah blk umah sbb ingat nak mkn laksa lg..he..he.. + print something urgent & kms2 utk blk kg.

Dkt kul 7 teksi dtg utk ke lcct. Aku blk kg sorang je. Abe tak htr takut Hakimi nak ngikut. Sempatla pekena burger lps check-in. Mcm biasa kalu mkn sensorang musti jd observer sekeliling. Byk pulak lalat kat lcct ni. Patutler, area sepang. Katanya dr ldg ternak hewan ‘b’ tu.

Sblm boarding ada kesilapan teknikal lak. Flight utk ke KK kat gate yg sama. Adala gak duk komen. Biasala nama lg low cost kan, servis pun kdg2 low la jgk. Jauhnya nak jln ke kpl terbang. Kalah dgn org lain, takleh nak bkk langkah besa. Beg kecit tu lama2 rs berat jgk. Bila naik ats flight mengah2 dibuatnya.

Sampai kul 10.15mlm. Che & ayah kesygn dtg amik. Sunyi lak tdo tanpa 2 jejaka terchenta itew. Sms abe dia kata Hakimi tdo lambat jgk tp takde merungut psl aku pun sbb dah ckp nak gkeje. Lgpun dia geng abah. Kalau nak susu @ basah, kejut abah je.

Smlm selesaikan ‘urusan’ di KB. Che tunggu dr kul 8.15pg sampai 12. Siyan dia siap besila tepi kete. Aku nak trn bgatu dia urusan tu start lambat rs tak larat nak naik tangga pulak nanti. Duk intai dr ats nampak dia duk ramah besembang. Agaknya org tupun tunggu kaum kerabat dia jgk..he..he..mcm tulah che. Ramah org nya. Dgn org yg br kenal pun leh cerita skn.

Jumpa jgk aku dgn org yg dikenali, junior aku. Urusannya start lambat sampai lpr aku dibuatnya walaupun dah pekena nsk kerabu pg tu. Tak sangka bila masuk jumpa blogger Mas lak. Segan lak kat dia kalau dia cam aku.

Lps tu g bandar KB cari tdg & kain. Tak sempat ronda sakan sbb dah zohor.

Apapun aku dah try the best utk urusan tu. Hanya doa yg boleh aku panjatkan slps ni. Hanya Dia yg menentukan ada rezeki bb ke tak kali ni :) Apapun bergenang airmata aku bila terkenang usaha gigih ayah & che aku. Apalah hadiah yg plg bermakna selain mampu gembirakan dorang. Kalau urusan ni berjaya doranglah yg plg gembira aku rasa..

Mlm td abe & ank jate kesygn dtg amik tp tunggu kat lua terminal. Kenala jln sket. Si kecit tu dah tunjuk aksi2 manja bila dah nampak aku. Dlm kete kemain seronok main menan yg aku beli kat aiport p.chepa (Sempat jumpa bie kat sana. Comelnyer ank dara dia. Aku asyik pandang je. Nak cium takleh aku tgh batuk2, kang siyan tejangkit. Siap ada gelang tu. Gelang raya ke Bie?..he..he..Biasala ank pompuan, lahir2 je dah buleh melawa) Emm..syg buah hati ummi nih. Tp dkt nak sampai umah muntah la pulak. Maybe sbb geli tekak batuk2.

Dah sampai umah lambat jgk dia nak tdo. Siap mkn 2 bj ketupat yg che kirim. Puas aku dpt mkn etok dgn nsk kerabu & pauh. Mcm2 ayh beli kalu aku blk. Tambah nak dpt cucu lg pantang tesebut trs g cari..he..he..dorang mmg manjakan aku, kalah hubby..he..he.

Hr ni ada hr bersama pelanggan kat PTSL. Gambo nyo nanti aku cari kt photographer libray nih..he..he..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...