Monday, April 6, 2015

Bekerja dan berniaga : panduan kejayaan untuk suri (II)

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Carian Google

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.



 Buku ini telah saya terima 12 Mac 2015. Penantian yang berbaloi! Saya suka membaca buku hasil dari pengalaman penulis denga input praktikal bukan teori semata-mata.

Buku ini mengandungi 14 bab.

Yang paling terkesan pada saya ialah, sebelum berhenti kerja pastikan kita cekap urus duit dan urus masa. Jika semasa makan gaji pun kita ada isu dengan dua perkara besar ini, tidak mustahil setelah berhenti kerja dan berniaga sepenuh masa, perniagaan kita tidak ke mana-mana dan kita masih seperti pekerja makan gaji dahulu.
“Situasi paling manis ialah jika anda bergelar bos kepada diri sendiri dikala hutang kosong. Hutang terbeban yang sangat normal kini ialah rumah dan kereta. Hutang normal ini akan menjadikan sesiapa sahaja kurang normal dikala bisnes berada di fasa runcing.”
Azura Abdullah

Alhamdulillah, saya sudah mencapai hutang kosong cuma belum bergelar bos kepada diri sendiri :D

Entri ini akan saya sambung semula .... :)



Teruja dengan naskhah kedua dari penulis, Berhenti kerja dengan bergaya : panduan kejayaan untuk suri.


Sharing with ♥


 Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi

 ------------------------------------
Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA?
Maklumkan persoalan ibu di sini >>>  Borang Konsultasi Susu Ibu

 
Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya?
Klik di sini >>> ClothDNZ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...