Monday, January 21, 2008

al-Fatihah

Specially dedicated buat insan kecil penghuni syurga, Mohd. Haziq (ank jiran lama) & Afiq Awzai (ank kwn hubby).

Mohd. Haziq ditahan di HKL masa follow-up treatment 27/12 lps sbb dr detect ada problem dkt saluran ke paru2 pulak. Sblm ni operate utk betulkan saluran darah ke jantung. N3 yg lps ada di Cite ringkas. Masa kat rumah mak dia cite nampak aktif cuma dia nyusu sekjp2, makin lama makin kerap tdo & nampak pucat sikit. Masa thp kritikal kat ICU HKL tu kua darah kot hidung, telinga. Takleh dgr lama2, rasa nak nangis je aku rasa. Dr mmg bg option utk operate, dorang pun akn dpt sponsor lg 30ribu tu tp dr kata risiko sembuhnya 50-50. So setlh difikir2 dorang decide takpelah arwah pergi dgn aman sekarang. Moga hilang segala kesakitan dan menunggu mama&abahnya di syurga...Dorang balik kampung utk uruskan jenazah. Aku takleh bygkan keadaan dia meriba arwah hampir 9jam ke kg halaman. Kalau aku mau berjurai2 airmata...rasa separuh nyawa tlh pergi bersama nyawa ank tu. Tp dia redha & dah bersedia ttg saat ketiadaan arwah (9/1/08). Yalah, ibu bapa mana sanggup melihat kesakitan anak tercinta kan. Doa aku mereka tabah dan dikurniakan zuriat yg sihat sbg pengganti nanti.

17/1/08 – pulangnya Afiq Awzai (5thn) ke Rahmatullah setlh sethn lebih dikesan mengidap leukimia. Al-Fatihah. Tahan je nak nangis..terbayang camne kalau aku yg menghadapinya..rasa mcm nak pengsan pun ada..Innalillah..Teseda kul 5 ada org call abe. Dgr Innalillah..tp abe sambung tdo lps tu. Pg tu br dia bgtau ank kwn baik dia meninggal. Kalau blk kg abe mmg tak miss jumpa kwn dia tu + tgk ank dia kat HUSM. Tak lupa sumbangan duit, supplement cellfood, artikel2 berkenaan penyakit tu & kata2 perangsang buat shbt baik dia tu. Aku cari2 dlm pc abe tak jumpa lak gambar arwah & kakaknya. Masa mula2 kawin dulu aku ingat lg abe duk touch-up gamba2 ank2 kwn dia tu. Comel sgt bdknya. Moga Allah tabahkan selalu ibu bapa nya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...