Monday, January 7, 2008

Ofis dan umah

Tak dapek lg nak ngepos psl azam ye walaupun dah masuk minggu ke-2 thn baru. Yg pasti aku dah kantoi bbrp azam yg tlh diazamkan itu..huhuhu…Camno nak kuekkan semangat den ni..huwaa..dakpe2…slow2 k..yg penting istiqamah..

Aktiviti di ofis:

- Masih lg mengkatalog buku2 hadiah. Buku lama lak tu. Gatal2 tgn dibuatnya. Hidung pun sengal2..ntah2 dah berhama..habuk tu for sure la
- Tu kena order ubt resdung dgn k.we tu ;)
- Dah start kena bwk student br tour library. Sib baik kena 2 sesi je, Jumaat lps & pg ni. Ketaq gok lama tak bwk student..tah apa2 laa..berterabur ayat2, tak cool langsung. Pg ni bolehla cover sket sbb ramai student pra. Mat kelate suka buat lwk pulak tu. Student pasca pun rajin bertanya. Kalau tak gabra org asik duk pandang kite je..I kan pemalu..muahahaha…

Aktiviti di rumah:

- Hjg minggu lepak bersama anak teruna itew
- Sabtu abah keje part time
- Ahad abah jd photographer ofismate dia yg hr tu. Majlis resepsi lak
- T’hr tu kua la g kedai jap sbb boring amat. Umpan la nak g beli eskrim, cpt la sket nak mandi ank teruna tu. Kalau tak susah nak mandi. Kalau tanya nak mandi kul brp, suka ati dia je jwb, kul 2 la, 6 la..saba je lah
- Ingat nak ke farmasi br kat tmn ni tp takde parking dkt, mls lak nak jln dgn ank di tengah2hari yg panas tu. Dah beli eskrim, roti dll terus balik umah. Nak ronda2 pun tak selesa dek kepanasan tu
- Balik tu sakan la mkn eskrim si Hakimi tu. Aku beli lebih. Siap bahagi tu dia & abah punya. Ummi nyer takde lak. Hoh, taula ank abah
- Aku suka ngusik dia. Jd kwn gaduh..hak..hak..sbb tu dia suka buli aku. Panjat2 cam kuda, resaksa bagai. Kalau suruh buat kat abah dia leh dia backing abah dia, siap tanya “abah tanak kan” Last2 ummi gak jd mangsa..dahla kurus kering..heh..heh..
- Ptg Sabtu tu Hakimi dah start muntah2 tp tak cirit lak
- Abe syak nasik goreng yg aku masak sbb abe pun rasa tak sdp perut gak.Maybe telebih minyak + rempah segera yg aku guna tu
- Adik pun mkn byk gak nasik tu + kerepek ubi pds la + milo la dll – mkn campur2
- Sbb dah 4 kali muntah aku dah risau takut dia dehydrated, mlm tu g klinik
- Sib baik ok masa dr nak cek perut..diam je. Maybe sbb kerap gak g klinik tu so dia rasa comfortable la kot. Dr bg ubt kembung, thn muntah & antibiotic
- Balik umah lps mkn ubt muntah lg. Nampak cam kua angin sekali. Sib baik leh tdo elok & esoknya tak muntah dah
- Tp pg ni wat cirit pulak. Maybe smlm mkm mihun pds, mlm td kari dgg agk pds gak @ maybe kesan ubt kot. Abe suh stop antibiotic. Sesudah subuh tu aku tgk seluar dia lencun dgn najis…eeeei..tepaksa panggil abe sbb aku br nak solat subuh. Sampai termuntah dia dek bau najis sendiri..eheh. Sbb tu la dia tak suka basuh b***k sbb tak thn bau. Pdhal sendiri punya. Apa daaa..Penggeli cam aku gak la tu. (Err…mahapla kalau u all rasa kembang tekak lak)
- Sabtu & Ahad tu aku bg Hakimi tgk cd2 educational. Oklah sket dr asik duk tgk otromen bagai. Kemas stor jumpa la cd dia tu. Dia dah tau buh cd dlm player tu. Nak cari info2 psl temuduga terpaksa la selongkar kotak dlm stor tu
- Kisahnya UKM dah bukak iklan utk pustakawan ni. So aku & the geng yg kontrak ni kena la apply semula. Kena la study utk interview lg

- Hr ni bwk bekal kat opis. Ingat nak pose tp tak jd bgn sahur. Slh satu azam yg kantoi gak tu…huhuhu..

4 comments:

NBK466 said...

Cantik rumah baru pn Nik nie....

Angah said...

selamat study untuk interview ek Ha..

KV said...

eh, kalo tak silap, rumah baru kak nik ni lbh kurang rumah baru luna lah. Ye ke?

Anonymous said...

NBK:
Makasih

Angah:
TQ

KV:
Musti ada yg sama sbb copy sumber sama je..he..he..Kalau nak lain kena design sendiri, nak jimat masa copy paste je la ..he..he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...