Thursday, February 21, 2008

Update sket

Hjg minggu lps duk kat rumah je. Sabtu abe keje. Ahad lak dia ke Low Yat, beli pc utk ank buah dia. Hakimi dah start pns bdn hr Jumaat lg tp Sabtu tu makin kuat. Bg ubt dmm yg ada kat umah. Tp maghrib tu, ms tgh mandi, dgr mcm abe panggil aku. Katanya Hakimi menggigil. Bdn dia pns sgt, bila abe lap dgn air kuat sungguh dia menggigil. bergegas ke klinik. Sib baik dr tak rehat utk maghrib lg. Kat klinik lak aircond kuat, lg la sakan menggigilnya. mmg dah agak, tekak dia merah sgt, sbb tu dmm pns. Abe lak tesilap bg ubt, tak cukup dos. So balik kena tambah lg. Dr tak bg ubt bon**t sbb abe br je bg ubt.

Ahad lak nampak krg sikit dmmnya. Ingat Senin dah leh g tadika, rupanya mlm tu kuat balik. Bila maghrib je menggigil. Abe kata kul 12 br dia lena sbb tak selesa bdn pns kot + ptg tu dia tdo lama gak. Tgh mlm 3 kali bgn muntah. Abe mintak aku el kalau takde urgent kat ofis. Kalau tak, dia je yg cuti. So aku EL lah. Boring gak duk umah tgk katun je. Ngemop la bilik ats.

Kalau takde aral, nak balik ngundi cuti sekolah ni. Register dah lama tp tak pernah ngundi..he..he..sbb abe aku ngundi kat bangi. Pastu ada ank kecik, so tak balik la aku. Ingat nak balik dgn Hakimi, naik flight ke. Tgk tiket 4ratus lebih gak..huhuhu. Abe offer nak balik sesama, so InsyaAllah balik la kami ank brnk dgn kete. Dia tak ngundi ler..he..he..

Dpn tmn perumahan aku dah tepacak bendera ijau. Kelate lg la terasa bhg nya kot. Kalau betul2 beralih tampuk pemerintahan, aku rasa sgt sedih sbb akn samakah lg amln2 yg Tuanguru terapkan. Majlis2 ilmu, kempen menutup aurat, pengasingan lelaki & perempuan, sekolah2 tahfiz dll. Mmg siapa yg memerintah tak penting asalkan bnr2 berlandaskan Islam. Mmg Islam akan membawa kemajuan & pembangunan, seiring jgk dgn pembangunan rohani. Tp skrg ni nampak mcm byk pulak pemahaman ttg Islam ni. Ada yg kuat, liberal, moden dll. Yg tu yg takut. Org yg ada asas agama sendiri yg membawa pd haluan yg tidak tepat. Apapun, doa2 yg terbaik utk semua, yg haq & ikhlas lillahi ta'ala.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...