Tuesday, September 2, 2008

Cerita puasa

Tak ketinggalan nak cerita gak bab puasa ni…he..he..

Jumaat lps aku off ptg. Hr tu mmg tak larat amat. Pg tu aku gagah dtg opis. Sampai lambat sbb duk konpius nak g klinik amik mc ke nak dtg opis…he..he..dek ingat nak off dtgla jgk. Nak ckp pun tak larat, nak jenjalan lg la. Nak ngabihkan buku penerimaan Julai pun tak sempat. Ada 2 bundle lg. Sbbnya aku pose..huhu..malu kat diri sendirik sblm malu kat org lain. Thn ni plg teruk la aku ganti posa last minute. Kira azam 2008 nak settle sblm Rejab terbengkalai jua…

Hari merdeka lepak di rumah sajork, mendobi, abah g beli brg2 dapur apa yg patut. Nasib baik tak ikut, kat tesco ramai sgt org katanya.

Sambil rehat2 ptg tu belek2 mjlh rasa. Cari idea apa nak masak bln posa nih.

Tp last2 sahur dgn dgg goreng & budu je..he..he..abe pun ok. Biar simple asal selera ;)

Adik mkn nasik dgn kicap & ikn rebus je..he..he..tp bertambah jgk. Dia skrg dah nampak bulat. Happy abah ada kot. Kalau mkn tak sah kalau tak tambah. Susu lak berbotol2 kalau kat umah. Skrg g tadika aku on diaper balik sbb dah berminggu dia asyik terkencing je. Aku takut cikgu dia marah & jemu duk basuh kencing ank aku tiap2 hr. Ptg br dia tak pakai diaper. Kalau nak popoo still cari diaper lg, tak reti nak buang kat toilet. Takpelah, slow2…Kdg2 dah boleh harap kencing dah basuh sendiri kat toilet. Kena pesan basuh elok2. Tp kalau abah ada dia ngengada sket. Abah gak kena wash.

Menu berbuka 1st Ramadhan:

Sayur lemak sawi, ayam goreng, telur goreng, sambal ikn rebus, budu. Pencuci mulut beledo santan (yg dimasak seawal jam 11 pg. Masak slow2 takut penat. Nasik mmg msk awl sbb prepare utk ank bjg tu)

Sblm berbuka adik dah duk mintak nak mkn tp bila buh tanak mkn lak. Last2 tunggu ummi & abah berbuka jgk br nak mkn.

Dek mkn nasik terus & kekenyangn tetdo awl mlm td. Penat weh! Kul 2 br bgn solat terawih. Nak msk sahur dah ngantuk & letih je rasa. Pnskan ayam goreng & goreng ikn bilis je. Sib baik abe mudoh bekigho. Habih je nasik dia.

Skrg ni duk lwn ngantuk. Update blog lah. Kul 1 nanti join tadarrus kat opis. Gagahlah rajinkan diri di bln yg mulia ni. Azam nak habihkan 1juzu’ seminggu/sebln tupun dah terbengkalai…huhuhu..teruknya aku nih. Terberenti kat juzu’ 5, br nak sambung blk. Susahnya nak istiqamah…Doa2 berkat bln yg mulia ni dptla berubah…Shbt2 doakan aku ya…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...