Wednesday, November 5, 2008

Aku, audit & Hakimi

29/10
Balik ofis rasa letiih & lenguuh sgt2. Ingat nak landing2 tp Hakimi ajk g taman. Dek krn dah lama tak g lynla jgk permintaan dia tu. Jenuh mujuk dia suh tunggu ummi nak solat asar dulu. Biasa solat terus kat ofis. Lps solat aku buat2 tak jd g, baring jap. Tetiba dgrla esakan sayu di balik dinding..heh..heh..merajuk la tu. Aiseh..siyan la pulok. So g la jgk. Sblm tu dera dia suh amik tdg & jubah yg tergantung kat bwh tangga tu. Mmg spare situ utk kua umah jemur bj / tamu dtg. Kemain la dia tarik2 sbb member tak ckp tinggi nak amik..ekeke..sajer je ummi ni kan. G taman bkn main pun, duduk2 tgk org je. Ada member satu tadika pun malu nak main gelongsur/buai sesame. Dah dkt maghrib br blk.

Perut dah lpr tp letih nak masak. Baring2 jap, lps solat maghrib br masuk dpr. Masa tu dah letih amat tp gagahkan jgk msk yg mcm biasa simple2 je. Nak suruh abe tak tegamak gak sbb dia keje jauh, blk mesti penat jgk. Hakimi lak ngada2 tanak telur yg aku goreng sbb taruk bwg. Ummi mls nak lyn sbb mood dah bertukar k.o. Mkn pun concentrate je walaupun Hakimi dah merajuk.

Lps mkn terus naik ats. Sampai nangis jdnya sambil urut2 kaki & bdn. Lyn blues dlm gelap. Rasanya sbb sblm tu keje mlm, pastu kat ofis byk jln2 sket naik tingkat ats la, g p.pos la turun naik tangga byk jgk. Bdn ni takleh lasak langsung. Utk menghilangkan penat & mood yg k.o tu zzzzz je lah penawarnya. Tak kisah dah dgn abe & Hakimi.Tak tau kul brp dorang msk tdo. Sdr2 abe duk jemur kain la, hakimi nangis sakit perut la tp ummi tetap lyn tdo…he..he..

Sib baik pg ni ok sket. Nampaknya kena rehat baring2 time rehat tu. Asik duk mengadap pc sakit bahu & blkg sgt.

Hjg minggu
aktiviti biasa je. Lepak kat umah & ke tesco beli brg dpr.

Kat ofis lak dah start acara Audit Dlmn (3-18/11). 1st time jd auditor lak aku ni. Kena audit kwln rekod & dok (6/11). Belek2 dokumen ISO pun cam blur je..eheh. Tunggu bljr dgn senior on that day lah nanti.

3/11
petang tu aku & bos diaudit utk pengkatalogan. Seram sejuk lak weh. Takut tejumpa yg silap2 tu. Alhamdulillah ok nampaknya.

Smlm lak bos jd auditee utk perolehan. Disbbkan audit dibuat kat bilik aku dptla aku bljr cara2 audit sambil wat keje aku. Penuh fail ats meja..he..he..standard la kan. Cara auditor menyoal jgk buat kecut perut aku rasa. Kdg2 jd tak confident nak jwb, pdhal dah buat keje tu hari2 kan..he..he..itulah kuasa auditor ;)

Hakimi lak hr2 kalau bgn je ckp tanak g sekolah tp boleh dipujuk2 lg. Nak bwk bkl nsk lmk la pulak. So kena mandi awl2 kalau tak ummi tak beli. Kalau tak jenuh nak pujuk mandi.

Td kemalangan kecil lak. Tak perasan dia letak tgn kat tingkap kete. Masa aku trnkan cermin tesepit la kulit tgn & jari dia. “Mommy!!” sakan dia jerit & nangis ler. Tetiba lak panggil mommy? Pantang sakit sikit musti tangkap leleh..heh..he..nampak bengkak & merah sket.hrp2 tak melarat sbb tesepit sikit & kjp je..huhuhu..carelessnya ummi nih.

Mlm td sakan dia bernyanyi2 sblm tdo. Aku dah masuk tdo awl, teseda bila dia nyanyi tu. Abah pun tak lyn dia sbb terus zzzz..abah kena selsema & sakit perut sari 2 ni. Tatau kul brp si Hakimi lena.

Duduk2 kat opis ni rasa seram sejuk lak. Nak bejangkit selsema dgn abah ke…tekak pun dah rasa ala2 perit je. Bbrp hr ni hjn je. Rasa nak baring2 berehat2 je tp musim audit takleh escape..huhuhu…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...