Tuesday, November 18, 2008

Aku dan Hakimi

Ahad lps aku keje. Rajinkan diri (mmg turn aku pun) sbb nak cuti off rekod. Leh tambah cuti time raya hj ;) Pg2 goreng mee je. Tak msk pun t’hr. Nasik & baki lauk mlm nya ada lg. Pandai2 la abah msk ye..eheh. Mood "M" menyerang. Aku singgah beli nsk belauk utk lunch. Rehat tu lunch kat ofis je.

Balik kul 5 lebih tu senyaap je kat ruang tamu. Abah & Hakimi kat ats. Bila bunyi aku bkk pintu tu kemain dia manggil “mak dtg”. Peluk2! Rindu pulak walaupun tinggal dia bbrp jam je sbb waktu tu kita biasa spend time dgn dia kan. Besungguh2 dia bgtau dia nak bg aku something. "Ada kejutan untuk mak. Mesti mak gembirakan.."How sweet..he..he..ayat2 dlm katun yg dia tgk la tu. Tadaa inilah yg dia nak bg.
Sblh kiri tu dia lukis mak lah tu..ekeke..siap pesan "nanti mak tunjuk kat kwn mak kat ofis ye". So, ummi abadikan ler kat blog ni :) Yg belah kanan pulak nak lukih abah tp susah sgt. Tak jadilah..ekekeke.
Dr minggu lps asyik rasa sakit kepala belah kiri. Migraine ke ek? Tp takdela kuat sgt. Cuma bila tdo mlm boleh teseda sbb berdenyut2. Bila bgn pg lps mandi sume ok la. Maybe sbb duk tenung screen pc seharian kan. Maybe gak power mata bertambah. Dah lama tak pakai spek. Sepatutnya kena pakai sbb rabun silau esp. belah kiri tp boleh bertahan lg, so idok ler buat spek br..heh..heh..

Sehari 2 ni mood swing la pulak. Biasanya kalu mood swing aku monyok je. Mkn tak lalu tdo tak lena..he..he..tp habih sepinggan jgk nasik tu. Cuma rasa tak mkn dgn berselera gitew. Tdo pun susah nak lelap. Smlm mmg Monday blues. Dan yg jd mangsa Hakimi ler..huhuhu..dia wat pe’el la pulak, cptla nak kene pelepuk. Smlm dah kena kat paha tu sbb dia pukul aku dgn reket menan dia. Member merajuk nak g tmn. Dah janji tp sbb nak hjn aku cancel lah. Sakan dia nangis. Siyan lak sbb kuat btl aku pukul. Yela..tgh hot kan. Lps tu cek gak kot2 ada merah ksn jari..he..he..takde puun. Tak masuk kes dera ler. Tp bdk2 ni mood dia mmg cpt berubah. Sekjp je dah ceria balik. Sblm tdo asyik duk gurau dgn dia. Biasanya kalau lps kena marah, dia jd makin manja. Nak amik ati la kot ;)

Mlm td goreng nsk je. Seharian kat ofis mkn bubur nasik & roti je. Blues punya pasal, mls nak jenjalan cari mkn kat kantin. Kul 8 mkn mlm, nak tdo kul 10 tu rasa lpr balik. Sib baik aku msk byk. Mkn sepinggan lg sambil tgk awan dania..he..he..br buleh tdo dgn aman. Pg ni pun pg2 lg nak mkn nasik dah. Goreng nsk lg. Hakimi nak bwk bekal, so takyah la ummi singgah beli nsk lemak. Sehari dua ni member dah rajin tolong bukak pintu pgr. So ummi boleh terus kuakan kete. Baguh ank ummi. Doa2 sampai ke bsr la rajin nolong ummi & abah.
Last week Hakimi dpt report card. Naik satu no. Last year no.4, thn ni no.3 tp lupa plak nak tanya cikgu dr brp org murid..he..he..Aku tak brp confident jgk peratusan markah subjek2 yg dia dpt tu sbb bila aku tanya kat umah mcm dia jwb tak brp betul je. Tp kdg2 ok pulak. Cthnya mengira ms naik tangga dgn abah, boleh la kira sampai twenty tp sblm ni kalau tanya mcm tatau. Thn dpn nak kena ajr dia btl2 lah rasanya. Sethn dua ni nak bia dia bergaul dgn kwn2 dulu. Taknak lah pressure takut jemu sblm masuk sekolah, tp tak ajr langsung pun takleh jgk kan. Takut ketinggalan pulak. Tambah duk kat bandar ni. Saingan amatlah tinggi. Nak masuk darjah satu peratusan markah utk test tu naik dr sethn ke sthn sbb bdk2 ramai yg pandai.
Ni yg cikgu bagi. Pencil case tu sume org dpt kot. Yg pensil2 tu cikgu tulih no. kat kertas pembalut. Agaknya hadiah no.3 la tu. Mula2 nak bg pensil2 tu kat mak sbb pembalut dia warna pink. Tu girl punya. Tp bila tgk isi dlm tu tak jd nak bg pulak.he..he..bertambah la koleksi pensil dia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...