Thursday, October 15, 2009

Persediaan menyusu semasa puasa & selepasnya

Sekarang susu dalam keadaan pam hari ini cukup untuk esok. Alhamdulillah atas setiap titisan.
Kena konsisten makan ubat homopati ini untuk lancarkan & tambah susu. Bekalan utk 2 minggu=RM60. Alhamdulillah cepat nampak kesannya, ditambah dengan pengambilan pil ASI ini :
Gambar diambil dr bf mom, kredit untuk pu3-mawar.blogspot.com ;)

Dah lama beli dengan Haza, pemilik srisuri.com tapi rasa macam pahit-pahit sikit, terus berhenti makan.
Apabila bekalan susu tahap ngeri baru sanggup dimakan semula. Itu pun on off tak cukup 3x sehari.
Asyik terlupa nak bawa ke ofis.


Saya dah cuba fenugreek trial set ini, beli melalui Sayangbabyibu. Tapi lepas makan tu Adnin be**k cair, jadi saya berhenti dahulu.Tak pasti sebab saya silap makan atau sebab pil tu. Nanti kena cuba semula.
Selain iti, saya memang konsisten minum ni :

Ini masa puasa hari tu :
Buat kurma blended. Yummy!
Best Hadi's ni. Rasa bertenaga lepas minum. Dah habis 2 kotak. Tak terbeli lg, mahal juga satu kotak tu RM42. Satu peket tu dalam RM2 lah. Tapi banyak khasiat.
Biasa-biasa kan minum air banyak-banyak. Jika sebelum ini tidak kisah sangat, demi menjayakan misi penyusuan penting ini, sanggup saya minum. Nak biasakan sekurang-kurangnya 1 liter sehari.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...