Thursday, May 15, 2008

Sejak 2 menjak 3 menjak ni

8/5 Kamis lps ex-ustzh aku masa kat Ma’ahad & ank buah abe dtg umah. Katanya nak sampai pg Jumaat tp tuka tiket awl lak. Siyan demo tu, aku kalut kat opis, 1 of the urusetia yg nak kena handle ceramah Isnin tu, so leh off kjp2 je, tak amik cuti pun. Pg tu patutnya abe jemput tp dek sampai lambat & abe ada appointment kat HKL, tepaksa la dorang dtg dgn teksi. Aku nak jemput tatau jln. Apa daa.. duk sethn sini bandar Kjg pun tak lulus..ngeh..ngeh..asal luar lingkungan opis je menumpang abelah jwbnya. Kalau nak g tpt yg berkaitan hal2 opis, aku ajk kwn tunjuk jln. Sib baik ada off pg, so dptlah tunggu dorang. Dr 6.45ptg rabu tu, 9.30 pg kamis br sampai. Fuh! Lama amat. Kata ank buah abe, nak try naik ketapi. Ketapi slow sgt dkt jln yg kemalangan dulu tu. Aku dah goreng mee utk dorang breakfast. T’hari abe balik. Ummi (panggilan kat ustzh aku) ajk mkn kat lua. Ingat nak suh abe g beli sate kjg & mkn kat umah tp Ummi nak belanja lak. G lah dkt sekyen 16 tu. He..he..tetamu lak yg belanja. Best gak, dah sethn duk Bangi tak pernah g mkn sate samuri. Setianya kami mkn kat umah..ekekeke..Kul 1 lebih masuk opis semula. Abe dpt mc lps check-up tu, so dialah yg lyn tetamu.

Jumaat pg2 abe dah htr Ummi ke Kelana Jaya sbb ada interview utk bwk org g haji. Aku lak jenih pyh nak bgn pg. Walaupun abe dah ckp awl2 nak bertolak kul brp tp liat gak nak bgn msk pepagi. Sudahnya Ummi sempat minum Masad CafĂ© je..huhu..(rasanya betul kot nama tu. Produk PRM Global. Ummi bg free 1 papan kat we all, promotion tu..). Goreng cekodok (pisang yg dorang bwk & hancurkan ptg kamis tu) hangit la pulak. Segan nak hidang. Nak goreng lain dah tak sempat. T’hr tu balik msk utk ank buah. Sempat msk sayur & prepare bhn2 lain je. So sambung msk balik keje tu. Balik lewat ler sbb terlambat masuk pg & t’hr tu. Cover deh! Msk lauk biasa2 je. Aku tak reti nak msk special2. Sib baik selera dorang ok ;) Mlm lak tdo awl cam biasa, tak sempat nak borak2 lebih dgn tetamu. Mmg tak thn letih & ngantuk sgt.

Pg Sabtu tu ingat nak bwk Ummi g beli nasik kat tmn. Dia nak cari nasik lmk sambal sotong besa. Sekali aku siap mandi, ingat dorang dlm bilik, rupanya dah g beli nasik. Tetamu lak yg cari mkn..he..he..malu lg…Tulah liat sgt nak bgn awl2. Kul 10 g Aquaria KLCC. Ummi top up tiket. Rasa mcm ikan tak sebanyak & sbsr dulu. Balik dr KLCC g round Tasik Titiwangsa. Tgk eye on Malaysia dr dlm kete je. Ingat nak mkn t’hr kat situ tp abe straight blk je. Tak dapek nak kata apa. Sampai umah kena msk la jwbnya. Goreng bihun Singapore sbb masing2 kenyang lg mkn nasik lmk byk 1 bungkus pg td. Seronok lak tgk tetamu mkn bertambah. Rupanya Ummi & Mira tak pernah mkn bihun Singapore. Siap amik resepi lg..he..he..

Mkn mlm abe beli lauk kat psr mlm. Simple2 gak..segan lak kat tetamu takut terkurang lynn. Kul 8lebih htr dorang g stesen ketapi. Htr kat lua je sbb abe ckp parking penuh. Bg blk duit top up Ummi tu..he.he..bejaya gak buh dlm handbag dia. Dicium2 nya aku. Dia mmg baik sgt. Slh seorang cikgu yg jd sumber inspirasi aku, yg membentuk cita2 & attitude aku sejak sekolah dulu. Kata2 dia aku pgg walaupun mak aku sendiri tak begitu positive dgn sbhgn cita2 aku. Patutla ank buah abe aku ckp benda yg sama. Perbezaan pendapat/cara atr Ummi & mak dia. Yelah, setiap org ada kelebihan/kekurangan masing2. Kita tak dpt nak buat apa cuma sesuaikan diri..

Hr minggu rehat di rumah sambil mendobi sakan.

Isnin
pulak Ceramah Ergonomik. Mslh teknikal gak akhirnya. Sbb aku krg pengalaman + krg focus sket sejak 2 menjak 3 menjak ni, bykla benda2 kecit yg terlupa. Sib baik ada senior yg ingatkan. Tak dpt amik cek utk penceramah sbb staf mc & tak dpt contact dia. Moral : amik awl2. Sib baik penceramah tu lecturer Fakulti sblh PTSL ni je. Leh bg esoknya. Mknn lak lambat sampai. Moral : bgtau waktu mkn yg lebih awl dr jadual. Spjg ceramah asik kua masuk je. Dah la duk dpn sekali sbb nak bg air kat penceramah & info kat mc. Hmm..belajar tu…tak pass nak jd event manager nih. Biasala sbb terikat dgn keje2 opis so krg concentration. Kalau ms study dulu lain sket sbb committee sakan kan.

Bbrp hr ni krg produktibiti sungguh asyik duk tala ke lain je. Hopefully recover soon & lebih bersemangat..chaiyok2..bila la nak cecah 20++ title sari nih. Ciput je cataloging setiap hari. Aku mesti ceria & semangat walau ribut badai emosi melanda!!! Maaf pd shbt2 baik yg sering menjadi mangsa mendengar rintihan jiwa kacau aku sejak 2 menjak 3 menjak ni..he..he..

Hr ni ada pertandingan Jejak Maklumat kat PTSL. Semua group KIK Perpustakaan UKM terlibat. Good Luck to my staff, team KIK KISKA! Format thn ni cam info race lah. Cari jwpn melalui buku2, bhn2 kat setiap Koleksi PTSL ni. 11 lebih nanti nak g tgk penyampaian hadiah :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...