Friday, June 27, 2008

Nikmat yang hilang

Nikmat yg plg berharga - kesihatan. Hr ni dpt mc lg bila g klinik sambung ubt. Nampaknya dmm masih on off, tekak masih sakit. Nak mkn antibiotik gak la tu br ok kot, dah 5 hr tak brp nak elok lg. Mungkin faktor udara kat ofis ni jgk. Dgn sejuk & berhabuk. Kerap pulak mc thn ni, dah telepas peluang nak anugerah sijil kakitangan tak penah mc..he..he.. tp hr ni aku rajin gak mai opis. Sbb.. aku mmg suka keje kat opis ni..muahaha..(time rajin ler tu ;)) Lgpun tak sakit kepala, stkt floating, bengang telinga gitu je. Bolehla dtg ofis lg. hr ni ada mkn free majlis mengenang jasa utk kakitangan yg dah besara.

Hr ni jgk ada kenduri kat umah mertua. Kenduri kesyukuran. Besar jgk tu, sembelih lembu sekor. So abe akn dtg mlm ni. so, hjg minggu esp. Ahad takla sorang duk lyn adik je. Alhamdulillah adk semakin ok stlh 2minggu lebih jauh dgn abah ni. Selalu jgk tanya tp takdela seteruk last week. Nampak mcm dia dah adapt dgn suasana br. Still mintak nak blk kg. Tingin gak nak blk, tp duk survey2 tiket takde yg murah sgt.

Peluang kerja masih samar2...mungkin ambik masa sikit. Aku tumpang gembira dgn junior yg dah dpt bertukar ke cwgn kelate stlh 3thn pjj, even dr mula kawin dah start pjj. Aku amik ketabahan dia sbg pendorong, penguat smgt hari2 yg aku lalui kat sini. Rata2 yg tak pernah merasai, mengatakan tak sanggup. Ya..sememangnya begitulah, tp bila tiada pilihan..apa lg yg mampu kita buat selain cuba utk adapt dgn situasi br. sememangnya aku bersyukur jg krn agk sng sbb ank masih sorang, dah besa. Keje pun ok. Kalau kat ofis tak best, ditambah dgn pjj, lg mencabar emosi rasanya. Skrg2nya aku ada something to enjoy at work. Blk rumah br rs lonely/sedih sikit. Lately dah tak tgk tv sgt, even berita jam 8 dah berminggu tak tgk. Lyn adk tgk katun/games kat pc & tdo awl. Kdg2 seawal jam 8.30 dah masuk bilik tdo. Tu hr yg adk tak tdo sgt kat sekolah + main byk la tu kot.

Dapur pun jrg 'berasap'. Lauk yg abe beli last week masih blm berusik. Mcm biasa adik nak beli nsk lmk kat warung dpn tmn, pastu bekelah kat tmn tu. Kul 7lebih br blk. Kalau adk ajk main games, tak msk la aku jwbnya. Takpun stkt msk nsk, then goreng dgn perencah segera. Takpun mkn kuih/roti. Save bab brg dapur tp telebih kat beli nasik, air,mainan kat adk pulak.

Hopefully keadaan akn bertambah baik. Aku cuma doakan yg terbaik. Allah dah atur yg terbaik, bila masanya doa akn termakbul hanya Dia yg lbh tau. Mungkin skrg bkn ms yg sesuai. Mungkin usaha masih belum ckp. Apapun...life goes on.. pray for the best

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...