Monday, June 16, 2008

Update Part I

Seghuh seghah senguh sengah duk sapu sawe ! ..he..he..

Mcm biasa recall sket spjg bbrp minggu kebelakangan :

Cerita ofis :

Hjg bln Mei concentrate catalog buku sbb nak cuti pjg. Utk audit preparation biasa2 je. Bab pemantauan pencapaian proses perolehan & pengkatalogan bahan, staf2 yg kira. Audit kali ni lebih bab servis. Hari ke 2 auditor ke Perp.Undang2 & Perp.Perubatan.

29hb tu gastric dah menyerang. Agak kuat dr biasa. Tak hilang walaupun dah mkn probiotic. Senak ulu hati, perut. Jln pun mcm org dlm pantang. Kalau duk diam2 krg sikit sakitnya. Cuba bertahan tp makin lama makin senak. Dlm kul 4 aku dah tak thn, g klinik. Kebetulan abe bwk kete g servis. Mls nak mtk tlg kwn2 htr klinik. Tunggu abe dtg amik. So off terus. Esoknya terpaksa mc sbb sakit tak krg. Tp blh ptg g ofis gak sbb reda sket sakitnya. Plg penting siapkan keje sblm blk kg. Sib baik auditor mmg tak g ke setiap bhgn.

Cerita balik kampung :

Sabtu tu dlm 6.40pg bertolak blk. Beli breakfast kat Greenwood sbb aku mmg tak larat nak msk bagai. Keletihan dek gastric masih ada. Tak lalu nak mkn, makin sakit ulu ati, mkn pun jd sakit ulu hati, pedih perut. Dr tukar ubt tu krg sikit senak tp masih byk angin. Susah nak kua lak tu..heh. Tak selesa tul! Kul 3 lebih sampai kat kg. Alhamdulillah adik tak muntah. Brp kali duk tanya dah sampai ke? Mcm biasa lps Isya’ blk umah che’.

Esoknya (1/6), abe dah start keje. Lps breakfast, basuh baju sket, then g umah mertua & kak ipa, ziarah dorang nak g umrah. Seronok rasanya kalau dpt jd tetamu Allah. Syahdu bila ingat dpt ziarah mkn Rasulullah. Doa2 kami dpt ke tanah suci dlm sblm usia pencen. Amiin..

2/6, g airport htr dorang. Ramai gak ank brnk kami yg g htr. Maklumla kak ipa aje, ank dah 9 org, campur dgn adk brdk dia, campur dgn ank2 mertua. Meriah gak la. Ms dorang nak masuk balai berlepas, rasa sedih gitu esp. bila tgk mertua. Ctrl sedih ler. Kalau hj gamaknya ada tangkap leleh ni..he..he..

Hr2 strsnya lepak kat umah che, then bila abe blk g umah mertua sbb Hakimi wajib g sana nak main dgn sepupu2nya. Main mcm biasa tak hengat apa sampai habih ruam2 pns dek berpeluh tawaf keliling umah. Lps Isya’ blk umah che. Aku lak kena g klinik lg amik ubt gastric sbb dah habih & masih ada angin. Alhamdulillah ok sket lps amik madu pulak. Nampaknya lps ni kena consistent jg kesihatan sendiri sbb abe jauh d kampung.

Cuti ni sempat ziarah tok guru ngaji, mak sedara (sbb ada kenduri akikah), mek ayah dan Bie je. Yg lain2 tak g sbb mls gak nak paksa2 abe blk keje g menziarah + Hakimi mmg meraung kalau tak dpt g umah sepupu dia. Mmg rasa ralat sgt sbb nampak sgt tak menghubung silaturrahim. Ms balik la nak ziarah sanak saudara kan.

Hjg minggu tdo umah mertua 3 mlm. Kenduri ank sepupu Jumaat & Sabtu tu. Ahad tu ziarah Bie & mek. Jenuh mujuk Hakimi. Asal nak kua mesti tanya Anis ikut ke tak. Sudahnya ajakla sepupu kamceng dia tu.

Isnin tu ke KIAS. Segan lak dlm environment yg ‘wara’’ cegitu..eheh. Sume student berjubah, tdg labuh, lelaki lak berkopiah. Ckp pun ana enti..he..he..maklumla dah lama berada dlm environment yg agk ‘moden’ ni. Kena la belaja “bejughuh” gok.

On the way balik singgah PKT. Just beli menan & cekelat kat adik. Singgah KB beli ole2 utk kwn2 yg sain ‘otograf’ tu. Sempat lg singgah kedai kain smtr nak sampai tpt parking. Dpt 2 helai ;) Pastu singgah kedai br bukak, beli air Syifa’, kismis tok guru & cd nasyid utk adik.

Dah kul 1 lapo & dahaga pulak. Beli air bungkus. Adik ckp nak mkn. Merajuk tanak balik. Sudahnya beli nasik sepinggan. Siap pilih lauk sendiri. Utk aku tapau laksa & keropok. Sblm sampai umah singgah kedai Maribaca. Tak sempat berlama2an sbb zohor dah byk kata che. Frust lak buku yg cdg nak beli kat situ takde stok lg. Geram tgk buku2 lain. Telupa nak beli kat adik. Sib baik tak merajuk. Tp member merajuk sbb tak pegi umah Anis. Tunggu abah balik la. Nangis la masuk dlm umah. Pujuk2 last2 tetdo smtr aku kemas2 baju. Sayu lak rasa mikir nak pjj dah.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...