Friday, November 28, 2008

Diari seminggu

19/11
Yeah, lps ummi mood swing, Hakimi lak take turn. Smlm mmg hr yg mendung kelabu lah bg dia. Kjp2 nangis2. Serba tak kena. Asyik kena marahla dgn ummi ni bila wat pe’el comei tu. Start dgn tanak balik dr tmn walaupun dah dkt maghrib. Mula2 tu ceria la sbb ummi bwk g kedai beli roti, air & jajan. Mkn2 kat taman. Sporting bila tgk mainan pun tak merengek suh belikan. Rupanya nak wat perangai kat tmn. Ms org ramai dia duk perati je walaupun ada kwn2 satu tadika duk main tu. Tanak join. Duk melilit tepi ummi je. Bila org dah balik sbb nak maghrib dah br lah nak main sakan. Ajk blk tak mau siap pukul ummi lg. Haa..kenela pelepuk & cubit sedas. Blk sambil nangis ler.

Pg ni g tadika sambil nangis gak. Tatau apa yg tak kena. Ms tu aku kat ats. Dgr dia duk meraung mrh abah dia ms mandi. Terus majuk dgn abah. Nak pakai bj dgn ummi lak. Pastu kejap tanak bwk menan br, kjp nak bwk. Eei..ummi dah hot..naik sogho lg. Nangis lg. Pujuk beli nsk lmk & donat pun duk nangis lg. Nangis ngada je, saje nak pjgkan harakat tu. Sib baik dah sampai tadika pandaila berenti sendiri. Tp muncung je la. Maybe sbb tgh selsema batuk2 tu krg cerialah jd nya.

Ummi lak dah start tejaga mlm sbb bb aktif tgh mlm lak. Kul 2lebih tu sakanla dia kicking sampai teseda tdo dibuatnya…huhuhu..bb bgn tahajjud ke..eheh. Malulak, ummi yg liat nak solat mlm :( Kalau abg Hakimi dulu mmg morning person gak. Dr dlm kandungan lg kul 5 dah kejut ummi. Dah kua lak time pose, oghe sibuk besahur dia pun rajin bgn jgk. Skrg je bila time cuti tu boleh la tdo sampai kul 8-9. Tp kdg2 6.30 dah bgn.

21/11
Mc. Sakit kepala + muntah balik..huhuhu..maybe angin & geli tekak dek minum susu+mkn roti di pg hr. Abe beli susu dr awl pregnant dulu, br sikit aku minum. Mmg tak suka susu lah kali ni. Tu yg berperisa cekelat, kalau plain tataulah. Agaknya sampai besalin pun tak habih2 susu itu. Takleh2 nati abe merajuk tanak beli lg..heh..he..usahala jgk minum stkt termampu. Siyan bb takut tak cukup kalsium kan.

Hakimi dmm sikit tp gagah nak g sekolah jgk. Maklumla cuti sekolah ni tak bljr, asyik main & tgk tb je suka lah dia sbb buleh main dgn kwn2. Ingat nak bwk g klinik sekali sbb aku suspect kena tonsil lg tp member telebih rajin nak g sekolah dulu. So, aku g sensorang je la lps htr dia ke tadika. Bgtau dr ttg sakit kepala tu. Dia cek drh sume ok. Dia suh rehat je. Dpt lah panadol tp aku mkn bila dah tak thn sgt je.

Boring pulak kat umah ni. Nak wat keje umah mls lak. Last tetdo gak tghari sbb mkn panadol tu. Cdg nak amik Hakimi awl, last2 kul 4lebih jgk br amik. Bwk g klinik. Sah kena tonsil. Siap ada nanah dr kata. Dr suluh suh aku tgk tp aku tak pandai nak tgk mana satu kat tekak tu..he..he..Suka lak tgk Hakimi begitu patuh dgn arahan dr tu. Suh bkk mulut, tarik nafas, timbang. Mmg dgn dr tu dia sporting je sbb dr pandai amik hati dia, siap puji sayang2 lg..ekekeke..Dpt antibiotic tp tak habihkan pun sbb asik cirit je. Rupanya abe kata ubt yg sama cam sblm ni. Dia tak thn dgn antibiotic tu. Dr kata ubt tu mmg kuat sket ditambah Dr yg sblm ni bg dos tinggi sbb ikut berat Hakimi yg mcm mcm berat minimum bdk darjah 2..he..he.. Aku dah mintak dr tuka ubt tp dia terbagi ubt sama tp dgn dos rendah kot. Aku tak ingat lak nama ubt yg sblm ni, tp abe kata ubt yg sama. Since Hakimi pun dah tak dmm, so tak bg lah. Cuma skrg batuk2 pulak.

Ahad 23/11 ke gombak. Abe nak beli bj kat psr pg greenwood. Mcm biasa yg RM5-6 sepsg tu ;) Dptla ½ dozen utk hakimi & selai sorang utk ank2 buah yg sebaya. Utk hakimi siap beli saiz yg bsr terus.jimat sket leh pakai lama..he..he..tp bj murah biasanya cpt nampak buruk, takpela setakat utk main kat tadika je. Blk dr gombak lepak2 kat umah je smtr abah cr brg dapur di tesco. Aku pun dah penat nak ikut. Jln2 kat psr g’wood tu rasa nak cramp kaki je walaupun takdela pusing satu psr pun. Yg rimas psr camtu sbb sempit bila org ramai, siap belaga2..eiii..tak suka tul! Tgk buah dll rasa bekenan je tp tahan nafsu. Mls nak merengek kat abe. Habih RM2 je beli air sorang satu..ekeke..

25-27/11 attend wCOMLIS kat PWTC dgn bos & sorang lg senior aku. Bos yg drive. Seronok gak dpt ilmu kat congress tu. Jumpala kwn2 lama, ex-ofismate, ex-lecturer & kwn2 br :) Mknn biasa2 saja kat situ esp time lunch. Mmg tak kena dgn selera je aku rasa, tp marbeles tang desert tu. Smlm ada kek eskrim kalu tak silap yg sedaaap sgt. Rasa nak tempah sebijik..he..he..Hr terakhir sampai kul 1 je. Aku tak bergambar bagai pun sbb mls nak bwk kamera. Join ofismate punya je. Kalau dia rajin nak forward, lehla tempek kat sini nanti.

Blk dr congress, rehat2 jap. Ngantuk tp tak leh nak tdo. Last2 siap2 g billion. Cdg nak beli jubah tp tak bekenan lak yg murah tu. Yg mhl tak dapek beli sbb bln ni budget constraint sket. Tp sempat jgk behabis RM100++ utk baju & seluar Hakimi. Cover seluar& kemeja raya pose yg tak beli hr tu + mengganti seluar, bj tdo yg dah kecit tu. Teliur gak dgr kwn2 beli baju RM10 je kat Sogo tp mek dah tak lrt nak ke sana. Dkt2 bolehla, tupun dlm sejam gitu je. Dah lenguh2 nak membelek sakan. Lps tu beli anggur, eskrim & cekelat utk diri sendiri & ank bjg itew. Mau habih 1 mangkuk kecit eskrim tu aku mkn tp thn nafsu sket takut termuntah eskrim..muahaha..punyala rasa sedaap sgt eskrim & coklat putih berinti badam tu. Bgn pg2 ni siap habihkan cekelat tu. Kalu tingin lg boleh g beli lg..he..he..

Hr ni ku rasa sgt lemau utk start keje blk. Dek takde buku yg urgent sgt mk bolehla berlengah2 tp ada bbrp keje sampingan yg perlu settle sblm cuti raya. Sape nak jd pengganti ni ek? Mcm sume org nak cuti je time hjg thn ni. Takleh blk lak jumaat 5/12 tu. Abe kena teman bos g terima award entrepreneur apa ntah. Huk alos la! Ingat nak ct off record hr tu. Kalu tak jd blk amik off ptg je la utk siap2 brg nak blk kg. Maybe bertolak dinihari sabtu tu, insyaAllah.

Td lak sungguh hampa+hampeh. Excited nak amik bj br yg tempah last month kat kedai jahit dlm ukm ni. Sekali lg terkena. Baju tak siap lg. Ingat lps ry hj dia kata..Argh! geram nyer! Ingat leh pakai raya. Ms tulih tarikh bj siap kemain confident, tp bila customer dtg amik ckp bj byk la pulak. Kalau tak confident siap buh la tarikh 3,4 bln lg ke..yg kedai sblm ni aku siap ulang 3kali g br siap. Pastu jahit pun mcm bdk br bljr menjahit. Tak elok langsung. Mmg tu kali pertama & terakhir la aku g tempah bj situ. Ingatkan tempah yg kat ada nama ni (x butik lah, x tailor lah) dpt cpt sbb upah mahal gak lah tp servis mmglah hampeh. Tu rs nak bertobat tempah bj tu. Nampaknya pencarian tkg jahit blm berakhir. Kenapa tkg jahit cina boleh siap on time walaupun bj dia berlambak gak??? Aku penah tempah dlm ms seminggu boleh siap. Yg aku nampak lps ukur dia cam terus potong kain tu. Yg tkg jahit melayu ni ikut pemerhatian (tpt2 yg penah aku g tempah la) lps ukur tu peram dulu sampaila last minute br nak jahit. Yg malangnya, aku je ke yg kena sbb ofismate ckp kwn2 yg lain tempah cam ok je. Next week aku nak tipon dia, kalu kain tu blm potong aku nak amik blk lah. Td dah geram sgt tak sempat nak tanya dah ada progress ke tak. Tp oklah sket dr 1st kedai dulu, dia mintak mahap ler sbb tak sempat siap. Yg dulu mcm takde rasa hapa bila janji nak siapkan tp tak siap2.

Esok
Library Family Day kat FRIM. Hoyeh! Excited gak nak tgk rkn2 bersukaneka. Aku tak joinlah gamaknya..tgk keadaan dulu. Kalau ada acara takyah lari2 bolehla join kot.he..he..abe lak mcm biasa nak jd cameraman jer. Hakimi pun tak sporting gak, takmo masuk pertandingan mewarna. Tkg mkn & tkg tgk je la kami ank brnk esok..eheh. Doa2 dpt cabutan bertuah yg best ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...