Saturday, March 28, 2009

Catatan kelahiran I

Jumaat mlm,13hb. dah rs sakit pinggang & contraction yg consistent.Tp bila siang ok pulak.Ahad tu diserang skt ulu hati memulas2.Angin sampai ke kepala.Aku rs penangan mkn nangka,pulut kuning & air teh.huhu..serik dah nak mkn yg angin ni.mkn bkn tau sikit musim bwk bdk ni,selagi ada selagi balun..he..he..Che dah risau nak g mana2 bila aku ckp dah start skt perut.15hb.tu g checkup dgn che.dr bg ubt angin sekali.Next appoint. 22hb. tp naluri kata dah bsln.Mmg doa nak cpt pun :-D. Suspen je duk tunggu hr demi hr kan.
17hb.,start 12 tgh mlm dah rs contraction.Asal nak lena,dia start memulas2.Duk berulang ke tandas buang air,last2 kul 5 ada tanda drh.Oh..dah tiba detiknya.Ckp kat che,mcm time Hakimi dulu jgk,sempat tunggu pg.Aku mandi awl,hakimi pun bgn awl sbb nak g umah anis.dia merajuk mlm tu nangis sampai tetdo sbb siangnya tak g umah anis.kbtln aku dah nak g spital,kira tinggal dia umah kak ipa lah.Pukul 10 br ke KBMC.Che sempat basuh kete bagai :-D.Sms abe jam 5pg tu.Dia bertolak blk dgn kete jam 7pg.Aku duk doa biarlah sempat dia sampai br bsln.sumber kekuatan kat labour room.
Deba plok bila sampai spital esp.time nak cek bukaan.Sakitnya!Dr kata dah 2cm.terus masuk bilik yg dlm pakej bsln tu.rehat2 sambil tgk tv,sms kwn2,tdo,mkn.contraction main2 je.abe sampai kul 3.singgah spital jap,blk ambik hakimi,dtg blk ptg nanti.dkt nak asar dr cek br 3cm.dia suh solat,lps solat terus ke labour room.ergh..deba weh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...