Thursday, January 15, 2009

Peringatan

Pg ni abe kua awl sbb nak ke HKL. Dah lupa appointment dia awl bln lps kot. Masih kena check-up lg psl fatty liver dia tu. Ingat nak goreng nsk tp byk lak nak settle. Basuh bj, iron bj. Rajin nak sapu ruang tamu. Tak penah2 nyapu kul 6lebih. Rasa cam surirumah sejati je pg2 kms umah..hak..hak.patutnya gitu tp aku asik la tunggu hjg minggu. Kdg2 hjg minggu pun buat2 pejam mata je sbb sindrom M sgtla kuat. Alasan pembawaan..hik..hik..

Pg td sampai ofis je call che’. Dah bbrp hr call tp tak berjawab. Risau jgk rasanya sampai mimpi ayah sakit. Dorang camtula, kalau sakit ke takde nyer nak bgtau aku ni. Tanak susah2 katanya. Masa dorang masuk spital dulu aku dpt tau dr makcik2 sbb call umah tak dpt2.

Sib baik td che angkat. Sume sihat. ½ jam lebih bercerita. Mcm2 cite terbaru dr che. Psl aktibiti seharian & tak ketinggalan psl ayah..he..he..Check prepaid 99sen je habih. Jimat gak pakai digi happy ni (eheh, promo sket). Katanya ayah nak wat umah br lak. Jeles lak aku rasa. Dorang takde gj tetap tp buleh wat bape bijik umah sewa dah. Yg aku ni nak beli sebijik pun tak mampu2..huhu.Tulah rejeki masing2 kan. Walapun duk kampung tak keje mkn gj pendapatan dorang kira lebih la dr kami ni..he..he..yela, takde nak perabih ko gapo kan. Kos idup rendah kat sana, tanggungan dah tade. Kompul duit wat harta je la..Kami ni br bljr nak idup kan..tgh byk nak guna pitih. Doa2 kami tua2 sok2 cam tu lah jgk, murah rejeki & sihat sokmo.

Duk bercerita pjg tu sempatla che bg tazkirah sket lps cite kat dia psl pregnancy ni. Suh solat hjt sokmo, bc Qur’an sokmo..huhu..mek insap. Kali ni mmg krg sgt bc Qur’an banding masa pregnant kat Hakimi dulu. Kat opis pun tak psg apa2. Kdg2 dgr lagu, selawat je. Tp biasa nyer senyaap je concentrate kije @ internet surfing. Patutnyer leh la dgr ngaji kan. Terus download bacaan Syeikh al-Ghamidy.Mmg aku suka bacaan dia. Dr dulu nak hafal surah2 dlm Qur’an sikit2 tp asikla tertangguh..huhuhu..Tula untung duk dkt dgn org tua, dpt reminder sokmo. Duk jauh ni asik ‘terlagho’ saje…Oh, sungguh tak sbr nak blk kg bln 3 ni.

Masa duk internet surfing tu, aku really2 inspired by moms yg homeschooling/WAHM (work-at-home-mom). Mulala verangan nak ada business online sendiri gak, nak menjahit la & mcm2 lg. Sbb aku rasa kehidupan harian aku ni teramatla rutin. Takde chance nak explore kreativiti diri (eheh..alasan). Blk ofis dah letih amat..asikla menguap je kejenyer. Alasan lg..kalau hendak seribu daya kan.. sbb aku ingat lg ms sekolah rendah dulu aku buat sendiri je hadiah besday kwn2. Suka gakla bab2 menjahit, kraftangan2 nih tp bila dah semakin ‘bsr’ jd keras tgn lak..huhuhu. Rasa tak cukup masa & byk lg benda lain yg lebih penting dr spend time buat benda2 alah tu. Sbnrnya seronok kalau dpt buat something yg kita suka kan.

Hmm..mcm2 lah duk merepek nih. Nak g cari mknn lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...