Monday, April 14, 2008

Update yang backdated

2-3/4

Ke Hotel Residence UNITEN, kursus kesedaran ISO. Weh..sarat info sampai jemu2 rasanya. Speaker bagus! Berpengalaman, jelas penyampaian & kelakar tp dek dah lama tak mengadap mcm dlm dewan lecture ni, rasa tepu je. Sib baik ada gak rehat mkn2 kan. Balik sampai sakit perut. Perut tekejut byk sgt mknn masuk. Biasa mkn nasik kul 10,kul 1 mkn kuih je,pastu mkn mlm kul 8.

 

4/4

Dpt sms KP nak jupe librn kontrak 5 org ni. Nak bg taklimat apala gamaknya. Ke nak interview lg utk pilih sapa yg layak tetap nih. Sampai kat pejabat KP sume staf situ duk ucap tahniah. Masuk jumpa KP, rupanya dia nak bg surat twrn. Confirm, 5 of us dah dpt kwtn tetap. Alhamdulillah…tp…aiseh! Ada tp pulok doh…Cdg nak bgtau 'sesuatu' kat KP tp dek panggil ramai2 camtu, hold dululah.

 

Kul 10 ke Book fair PWTC dengan pembekal Cerdik publ. Tak sesak sgt lg. Nampak ramai librn & lecturer wat selection je. Happy sgt dpt jumpa kwn2 dr UIA, USM & OUM. Masa terhad, tak sempat nak beli buku utk hero kesayangan. Sempat jenguk2 je & beli buku Ibu kool ayah hebat (gitulah tajuk dia kot). Gerraam weh tgk buku2 nih.

 

Balik tu khatamkan buku tu. Byk jgk info2, nasihat2 yg menarik dlm mendidik ank ni.

 

5/4

Lepak2 di umah saje. Nak g opis lupa libr tutup sabtu pertama. Apa daa..dah sethn kije still lupa jadual..heh..heh..Balik tu kena singgah petronas sbb bwk ank buje tu. Tu lokasi kesukaan dia, belila eskrim, gula2 & cekelat. Nak bwk g klinik, mata bengkak sbb naik jerawat/kudis kat tepi mata tp dia nak balik umah. So ptg2 layan cite katun/otromen je la. Abah balik kije lambat.

 

6/4

Ke Segamat, kenduri opismate. G dgn kete opismate 3org lg. Lamanya nak sampai, terikut jln jauh rupanya. Dah berazam nak mkn byk tp ada org tkg bubuh, segan nak suh dia tambah. Lps mkn nasik mnyk, dpt kerepek 2 bks. Beh gak ngadap tu sambil tunggu pengantin.Rasa nak wat balik je. Pastu dpt sebekas lg. He..he..agaknya napok sakan kami duk ngadap  sampai nak habih sbks.

 

Kul 2lebih dptla bergambar2an dgn pengantin. Kul 3 bertolak balik, singgah solt masjid yong peng. On the way blk hjn lebat amat. Alhamdulillah slmt sampai kul 6.15. Tumpang solat umah kwn dulu.

 

Mlm tu ank buje aku nak tdo dgn aku, siap peluk2. Agaknya rindu seharian ummi tinggal. Cemana nak berenggang ni..ummi dulu yg tangkap leleh ni..konpem.

 

7/4

Ke PNM, mesyuarat persatuan pustakawan m'sia. Beh dpt jupe kwn2 lg. Angkasawan pun dtg wei! Tp aku jual mahal tak beli buku, tak amik gambo pun dgn dia. Tp ms mkn siap ngadap dia tu sbb kebtln kusi kosong kat situ. Ramai la yg duk begambo blkg dia walaupun dia duk bz borak dgn vip2 lain..kekeke..takpela asal ada muka dia kan. Aku nak tunggu dia dtg PTSL lah br nak begambo. Nanti ada perasmian kempen membaca, ajk nak jemput dia sambil promote buku tu kan. Ensem kan dia ;)

 

Dilema aku saat ini…

 

Sbnrnya aku dah blank je masa kusus 2nd day. Sbb abe dah wat decision stlh di pk2, ditimbang2. Ingat tak ms cite blk kg dulu aku cite abe gi interview (ngeh..ngeh..mcm la ada peminat duk mengikuti cite aku ni..saja la buat2 ada peminat..kepala tgh ding dong nih) Sbnrnya abe aku dpt offer kije kat kota bharu kelate negeri kelahiran yg terchenta itew. Dah dkt sebln duk pk, kes abe kat tempat kije skrg pun makin kritikal, doa2, tanya pendapat kwn2 kat kelate nu (dah pasti la dorang sokong balik kg kan..he..he..)...dio kato napok bberat nok terimo jgk. Company tu tak offer kat oghe lain lg. Bos dio kato sanggup naik gj sket lg incase aku tak kije. Abe tanya aku camne?..aku blur…dahla br dpt tetap weh! Tp hati aku pun melonjak2 nak balik kelate. Stlh dikira2 psl kewangan, dia kata balikla satu family. Kalu dia kije soghe buat masa ni pun ok lg. Cuma kena top up dr duit saving sikit2. Aku pun kena cari kije lain dgn besungguh2. So early May kena htr surat resign, sebln notis.

 

Tp hati aku duk berbelah bg. Kjp rasa sanggup resign kejap rasa nak stay. Mak aku  takleh kata apa. Depends to us…tp dia kata rugi la aku amik master senang2 resign..dahla keje susah nak dpt..bla..bla..bla..

 

Terkini abe aku cam setuju lak aku stay sini tp kena cari peneman dr kg. Nak kena upah lak. Abe kena draf cashflow lg. Cdg nak balik lg nak jimat duit, ni kalau menambah beban kewangan aku rasa better balik semua.

 

Tangkap leleh dah aku saat mengenangkan abe nak balik nanti. Aku lah yg kena handle sume benda kat umah ni. Sblm ni byk share…huhuhu..isk..isk..

 

My dear friends…doakan terbaik buat aku sekelurga. Doakan aku dpt rezeki baru kat kelate dlm masa tedekat ye.

 

 

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...