Friday, July 4, 2008

Mcm2

Abe sampai 6.40 td. Sempatla aku bukak kunci pagar tu. Kalau sampai awl masih mamai2 nak bgn bkk pintu..he..he..then terus masak utk breakfast 2 brnk tu. Masak gulai telur (tp kureng jd, telur pecah & lambat kacau sblm tu, jd berketul2, tak lawo ler rupa dia), goreng ayam. Sambal dah ada dr kenduri hari tu. Adik tak nak g sekolah hr ni. Biarlah dia melepas wendu dendam kat abah dia. Sementelah br sihat dr dmm tp batuk masih ada & nampak nak berhingus blk pulak lps g sekolah 1 hr..hmm..

Ptg nanti dah start acara taklimat pelajar baru. Fuuh! Start dgn postgrade dulu. Dpt foreigner lak tu. Berbelit la lidah lama tak speaking nih. Siap wat balik buku panduan tp tak study pun..he..he..mcm biasa la ;)

1& 2/7 aku ada kusus pemantapan audit dlmn. Dlm kolej UKM ni je. Save budget wei! Tghari sempat masuk ofis nak join taklimat utk bwk student ni.

Mlm Rabu tu adk merengek sikit. Time nak tdo nangis nak abaah. Adoila..sedihnya aku rasa.Dah tak tangkap leleh dah lps abah blk kelate tp bila tgk adik nangis camtu, aku tak dpt thn air mata ni. Pujuk2 dia, selimutkan dgn kain pelikat abah. Dia nak selimut abah tp aku br basuh. Kain pelikat tu mmg spare tak basuh. Kejap dia ckp pns, kjp sejuk. Rupanya nak dmm. Sakit telinga katanya. Cek suhu 37.7. Bdn pun pns je. Aku dah risau takut tonsil dia bengkak & dmm pns tgh mlm. Lg la rasa nak nangis. Adk susah nak lena. 11lebih jgk br dia lena lps mkn ubt dmm. Mcm2 dah aku pk, cemana kalau kena g spital, nak kena htr dia blk kg ke...isk..isk..

Pg esoknya kena la EL. Tak dpt g kusus tu. Pg2 bwk adk g klinik. Dr kata telinga dia merah. Patutla dmm. So, celebrate birthday dgn cuti jg ank dmm. T'hr abe wish "Selamat Ulangtahun Kelahiran"..he..he..ingat dah lupa. Blk dr klinik adk dah ok sket, siap ckp nak g sekolah dah esok. Hmm..sng hati ummi. Kalau dia sihat takde meragam nangis ingat abh sgt.

Abah terus cari tiket. Dia ingat tak dtg minggu ni sbb ofis nak buat kusus. Demi ank ksygn kenalah dtg jgk. Aku lg suka..he..he..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...