Monday, July 21, 2014

Doa untuk yang telah pergi ...

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Carian Google & Koleksi Peribadi

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.


Hari ini kita telah memasuki hari ke-23 Ramadhan. Pantas masa berlalu. Muhasabah buat diri ...

Semasa masak sahur tadi tiba-tiba teringat mimpi malam tadi, mimpi ayahanda mertua sakit dan ada pesanan untuk saya. Katanya saya menantu yang baik. Jika dia sakit, dia minta saya jaga. Saya doakan tiada kelakuan saya yang mengguris hatinya sepanjang 11 tahun menjadi menantunya.

Mimpi saya mengusap dahinya lembut sebagaimana semasa dia masih ada dulu. Detik pemergian ayahanda mertuaada saya kongsikan di sini.

Mimpi ini datang mungkin kerana pernah terdetik, balik kampung nanti tiada lagi susuk tubuh ayahanda di kerusi dan tilam, tiada lagi yang menjenguk ke dapur ketika hampir berbuka. Raya pertama tanpa kedua-dua mertua.

Mungkin juga banyak membaca kisah keluarga yang kehilangan orang tersayang dalam MH17. Terdetik juga, adakah saya juga akan dipanggil pulang dalam terdekat? ...

Allah, saya mohon panjangkan umur agar masih sempat bertaubat dan menyempurnakan segala hutang ... Doakan saya juga ya, berkat bulan yang mulia. Amin.


Sharing with ♥

Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi
 ------------------------------------
Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA?
Maklumkan persoalan ibu di sini >>> Borang Konsultasi Susu Ibu

Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya?
Klik di sini >>> ClothDNZ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...