Sunday, July 20, 2014

MH17, kita diuji lagi ...

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Carian Google

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.

Picture source : www.theweek.co.uk
8 Mac kita dikejutkan dengan kehilangan MH370, 18 Julai kita dikejutkan lagi dengan terhempasnya MH17 di kawan bergolak, Timur Ukraine (dikawal oleh kumpulan pemisah yang berperang dengan tentera kerajaan Ukraine).

Picture source : http://www.dailymail.co.uk
Allahuakbar, besarnya ujian ini buat semua rakyat Malaysia, berat lagi yang ditanggung oleh ahli keluarga mangsa. MH370 dengan kisahnya yang masih tidak ditemui sebarang serpihan dengan pasti, MH17 pula jatuh di kawasan "sukar". Dikatakan pelbagai sekatan dan halangan untuk memasuki tempat kejadian. Kita doakan usaha membawa balik atau menguruskan mayat-mayat warganegara Malaysia serta pelbagai barangan bernilai dapat diuruskan dengan lancar. Allahumusta'an.
"I came across a little girl, maybe four or five, her uncovered corpse in its cute red top beside some bushes. Nearby was a pink and white stuffed toy bear, a big smile stuck incongruously on its felt face, alongside a Winnie the Pooh". [dailymail.co.uk]
 Melihat gambar-gambar anak patung, buku-buku komik, lakaran kanak-kanak dan gambar keluarga ... hati bagai disayat-sayat ... Diberitakan masih ada mayat yang terbiar dan ada barangan yang hilang. Murahnya nyawa manusia bagi mereka yang tidak berperikemanusiaan. Episod tuduh menuduh bermula.  
"Ukraine menuduh pesawat tersebut ditembak jatuh oleh pemberontak yang memperjuangkan kemerdekaan daripada negara itu. Kumpulan pemberontak yang didukung oleh Rusia itu sebaliknya menuduh tentera Ukraine bertanggungjawab". [astroawani.com]
 Allah, Kau berikanlah balasan yang setimpal buat mereka.


Sharing with ♥

 Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi
 ------------------------------------
Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA?
Maklumkan persoalan ibu di sini >>>  Borang Konsultasi Susu Ibu

Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya? 
Klik di sini >>> ClothDNZ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...