Monday, September 22, 2014

Mudahnya bawa bekal

Teks : Zaleha Mustapha
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamu'alaikum & Salam kebahagiaan,
Allahumma salli 'ala sayyidina Muhammad.


Beberapa hari yang lepas Adnin tiba-tiba hendak bawa bekal ke tadika. Oleh kerana menunya sederhana sahaja, jadi tidak banyak persediaan yang perlu saya buat. Nasi biasanya saya masak lebih semasa makan malam, jadi waktu pagi hanya panaskan sahaja. Lauk berkuah dan telur goreng sempat dimasak waktu pagi kerana saya masuk kerja jam 8.30 pagi.

Ini antara menu yang di"order" oleh anakanda puteri sepanjang 5 hari ini:
1. Nasi goreng kuning
2. Nasi putih + telur goreng + masak lemak sayur.
3. Nasi putih + telur goreng + sup sayur.
4. Nasi goreng kicap.
5. Nasi putih + telur goreng + sup.


Sebagai meraikan keseronokan dia membawa bekal, saya belikan lunch box yang baru. Setiap hari mesti bawa 4 sudu kerana hendak makan bersama kawan-kawan. Saya layankan sahaja kerana teringat zaman sekolah dahulu, seronok sangat kalau dapat kongsi bekal dengan kawan-kawan. 



Beg bekal
Semoga dia dapat belajar berkongsi dan dapat memori yang indah bersama kawan-kawan dengan bekal air tangan ibu :)

Ummi pun dapat bawa bekal ke pejabat juga bila sudah masak lebih untuk anakanda puteri.


Sharing with ♥ 

Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi

 ------------------------------------
 Inginkan konsultasi penyusuan susu ibu PERCUMA?
Maklumkan persoalan ibu di sini >>>  Borang Konsultasi Susu Ibu

Mahukah ibu-ibu memiliki baju menyusu Muslimah yang membantu ibu-ibu menyusu dengan mudah, anggun bergaya?
Klik di sini >>> ClothDNZ

2 comments:

Monalita Mansor said...

anak perempuan ok. anak lelaki tak mahu bawa bekal. tak macho agaknya.

Kak NiHa said...

Samalah dengan anak lelaki saya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...